Akupunktiohoidot stressiin, unettomuuteen, väsymykseen ja uupumukseen

14.-15.10.2022 Oulussa

Mahdollisia syitä ja taustoja sekä hoitomalleja perinteisen kiinalaisen lääketieteen näkökulmasta. Kahden päivän koulutus sisältää yhden päivän korva-akupunktioon perehtymistä ja toinen päivä käsitellään aihetta vartalopisteiden hoidon kautta. Kurssi sisältää teoriaosuuden ja kirjallisen materiaalin sekä käytännön harjoittelua.
Kurssin sisältöä:

• Stressin monet oireet
    • Stressin hoidossa huomioidaan tunteet fyysisen oireilun ohella
      • Miten rauhoitetaan mieli/psyyke (Shen)
  • Unettomuuden hoidossa nukahtamisen ja aamuheräilyn hoito
  • Liiallinen REM-univaihe ja liian vähän syvää unta
  • Väsymyksen syitä ja hoitovaihtoehtoja
  • Pitkäaikaisen unettomuuden ja siitä johtuvan uupumuksen kokonaisvaltainen hoito->Miten vahvistetaan ihmisen perusenergiaa
  • Hoitojen tiheys ja kesto
  • Hoitokaavioita ja hoitoharjoittelua
  • Korva-akupunktion historia, länsimainen ja kiinalainen näkökanta
  • Korvan anatominen rakenne
  • Välineet ja aseptiikka
  • Tutkiminen
  • Korvakartat ja niiden tulkitseminen
  • Hoitoharjoittelu: väsymysoireyhtymään, stressiin, uupumus ja unettomuuteen hoitokaaviot

Kouluttajina toimivat akupunktuurikot Maaret Markus, Oulun Akukoulun perustaja ja opettaja sekä Irina Havaste-Ukkola, Oulun Akukoulun apuopettaja. Opettajat ovat toimineet perinteisen kiinalaisen lääketieteen parissa hoitajina ja kouluttajina n. 20 vuoden ajan. Molemmat kouluttajat ovat Finnacu ry:n jäseniä. Finnacu on perustajajäsen ja ainoa Suomen edustaja European Traditional Chinese Medicine Association:ssa (ETCMA), jonka tarkoituksena on yhtenäistää ja nostaa akupunktion ja kiinalaisen lääketieteen koulutusta ja ammatillista asemaa koko Euroopassa.

Linkit: vihreakeidas.net, finnaku.fi ja akupunktio-oulu.fi

Koulutuspaikkana Terveystalo Oulu, Albertinkatu 16 B, 90100 Oulu. 14.-15.10.2022 klo 9.00-16.30

Ilmoittautuminen yhdistyksen sihteerille sähköpostitse hillevi.ajalin@gmail.com viimeistään 30.9.2022 mennessä. Koulutus vain yhdistyksen jäsenille. Tarkistathan, että olet maksanut vuoden 2022 jäsenmaksusi 45 euroa ja eläkeläisiltä 20 euroa.

Ilmoittautuessasi kerro mahdolliset erityisruokavaliot. Lounas koulutuksessa on omakustanteinen, yhdistys tarjoaa kahvitauolla pientä purtavaa.

Maksamalla koulutusmaksun 320 euroa tilille FI56 1146 3001 1032 55 (eräpv 30.9.2022) varmistat paikkasi kurssilla. Peruutukset vahvistamisen jälkeen vain lääkärin todistuksella.

Terveystalo Oulun läheisyydessä on Hotelli Scandic Oulu City, josta kannattaa varata yöpyminen.

Voit ladata koulutuksen tiedot pdf-tiedoston tästä.